Adam
Dieta 5:2
Rate this post

Poznaj zasady diety 5:2

Jedz co chcesz przez 5 dni w tygodniu, przez dwa ostatnie dni głoduj. Dieta na pół etatu, która nadal pozwala na jedzenie ciasta czekoladowego, trafiła na pierwsze strony gazet w wielkim stylu.

Prostota diety, oraz fakt, że możesz jeść co tylko chcesz przez pięć dni w tygodniu, są kluczem do jej popularności. Dietetycy zalecają spożywanie „normalnej” ilości kalorii w trakcie tych pięciu dni, a następnie do obcięcia na dwa dni ilości kalorii do 25% wartości normalnej. Dla kobiet to będzie 500 kalorii, dla mężczyzn nieco więcej bo 600.

Nie istnieją żadne ograniczenia dotyczące żywności, którą można jeść. Sugeruje się, że kobiety na tej diecie mogą stracić pół kilo wagi w ciągu tygodnia, mężczyźni tyle samo – czasami nawet więcej. Warto też sprawdzić co do zaoferowania ma dieta atkinsa.

Co to jest dieta 5:2?

Dieta 5:2 i jej podobne są dużo łatwiejsze do utrzymania, niż diety tradycyjne, polegające na ograniczaniu kalorii. Post to prosty sposób na zrzucenie wagi, chociaż głód może być czynnikiem ograniczającym dla niektórych. Wszystkie nagłówki o diecie 5:2 i jej podobnych, mówiące o tym, iż reżim ograniczania kalorii może prowadzić do:

  • dłuższego życia
  •  zmniejszenia ryzyka występowania chorób serca, udaru mózgu i raka.

Poprawa poziomu cholesterolu i kontrola cukru we krwi może mieć działanie przeciwstarzeniowe, dzięki ewentualnemu wpływowi na obniżenie poziomu hormonu insulinopodobnego, czynnika wzrostu 1.

Więcej dowodów wychodzi na światło dzienne, jeżeli chodzi o korzyści płynące z tego typu diety, jednak istnieje wyraźna potrzeba przeprowadzenia długoterminowych badań na ludziach. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych diet, kobiety w ciąży, karmiące piersią, a także ludzie chorujący na cukrzycę powinni skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem ograniczania pokarmu. Co więcej ten rodzaj diety może być niebezpieczny dla dzieci i nasCo to jest dieta 5:2?tolatków, które mogą nie przyjmować ważnych składników odżywczych niezbędnych do wzrostu, jak też i mogą być narażeni na rozwój niezdrowych nawyków żywieniowych. Dieta ta może być trudna z samego jej początku. Niektórzy raportują, że dni na czczo wiążą się u nich z niewielką energią, słabą koncentracją i bólami i zawrotami głowy. Jeżeli zdecydujesz się na tę dietę, musisz mieć pewność, że w dni, w których nie pościsz będziesz jadał pełnowartościowe posiłki, z całą gamą wartości odżywczych. W tym owoce, warzywa, pełne ziarna, chude białka takie jak kurczak, czy indyk.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY